Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av EEB
Har lite trassel med automaten i min 745 -88 B230E när jag startar och åker iväg så växlar den inte upp som den ska, man får varva drygt 4500 rpm sen "växlar" den men driver liksom inte då får man backa gasen och rulla. Efter ett par såna "tokgasningar" så hoppar nästa växel i och sen växlar den som den ska. Det luktar inte bränt och oljan ser röd och fin ut, har även lossat och grejat med kickdownvajern utan resultat. Nån som vet nåt ?
Användarvisningsbild
av Role
EEB skrev:Har lite trassel med automaten i min 745 -88 B230E när jag startar och åker iväg så växlar den inte upp som den ska, man får varva drygt 4500 rpm sen "växlar" den men driver liksom inte då får man backa gasen och rulla. Efter ett par såna "tokgasningar" så hoppar nästa växel i och sen växlar den som den ska. Det luktar inte bränt och oljan ser röd och fin ut, har även lossat och grejat med kickdownvajern utan resultat. Nån som vet nåt ?
Hej kontrollera oljans nivå att den är rätt nästa steg kontrollera filter o byt olja

Byt kåpa, det blir små sprickor i den […]

Volvo car UX

"Cirkeln är sluten. Med den senaste uppd[…]

Så.. Iaf du, skulle inte vara särskil[…]

Känsligt med insug i plast?

Har en V40 T2 från -14, men en tomgång[…]