Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

För när jag smörjar bromoken bak brukar jag ha en back i å en skiftnyckel i för att få ut backen längre men fram går det ju inte att göra så . Så som jag gör för att smörja fram oken är att smörjar sedan fäller ner......våkar inte broma me oket upp fält så inte kolver åker ut .....för jag sätter skivftnyckel bak på enna sidan beror på att jag nästan får hela kolven så att kan smörja hela den .
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
ta loss bromsoket pressatillbaka kolven, sätt tillbaka oket o bromsklossar o bromsa... gör detta en stunda så hjälper det nog...
av Kena
Jag brukar bara borsta/skrapa anliggningsytorna för bromsklossarna så det är rent. Fett binder upp bromsdammet istället. Intervallet för rengörning överdriver jag säkert men jag brukar göra det en gång om året vid däckbyte och har aldrig haft ett kärvande/trasslande ok. Däremot kan man på framoken ta loss bälgar och glidhylsor och se till att de glider lätt, om man har sånna bromsar.

Byt kåpa, det blir små sprickor i den […]

Volvo car UX

"Cirkeln är sluten. Med den senaste uppd[…]

Så.. Iaf du, skulle inte vara särskil[…]

Känsligt med insug i plast?

Har en V40 T2 från -14, men en tomgång[…]