Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
fidde77 skrev:Nån som vet vad det är för storlek på högtalarna i i-brädan och i dörrarna på en volvo 940?
Öppna och kolla ??? kan ju max ta 1min! Kan ju va svårt o svara på då nån kan ju ha gjort större hål såvida du inte är enda ägaren!
av lasse_99
I dörrarna passar 5,25" bra!
av lasse_99
Varför tro det jävligaste hela tiden? HAR du överhuvudtaget en 940 så gå ut och mät!Hur kan vi på forumet veta om någon har kapat i dina dörrsidor?!? :evil:
av lasse_99
Fram i instrumentpanelen står det på vissa högtalartillverkares hemsidor att 1" passar. Köpte nyss ett infinity paket med 5,25" dörrhögtalare och skrikor som jag inte kommer i håg storleken på. Min erfarenhet av högtalare i instrumenten är att man måste anpassa hålen efter fabrikat och modell. Med andra ord: köp det du vill ha och anpassa därefter.Nu menar jag inte 12" basar i instrumentpanelen!(Om ingen skurit upp förstås) :wink:
Finns säkert någon i din umgängeskrets som kan hjälpa dej med detta om du är osäker. Lycka till
av 940 Turbo
lasse_99 skrev:Fram i instrumentpanelen står det på vissa högtalartillverkares hemsidor att 1" passar. Köpte nyss ett infinity paket med 5,25" dörrhögtalare och skrikor som jag inte kommer i håg storleken på. Min erfarenhet av högtalare i instrumenten är att man måste anpassa hålen efter fabrikat och modell. Med andra ord: köp det du vill ha och anpassa därefter.Nu menar jag inte 12" basar i instrumentpanelen!(Om ingen skurit upp förstås) :wink:
Finns säkert någon i din umgängeskrets som kan hjälpa dej med detta om du är osäker. Lycka till
när jag satte in laddtrycksmätar så satte ja den i gallret vänster fram då i instrument brädan men de fanns ingen högtalare där men vet inte va som kan passa där de va färdigt för att bara sätt i en där men tryckkontakter som stiften skulle ligga mot

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan o[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]