Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej (igen)!

Får man lov att besvära med en fråga till tro?

Det är nämligen så att dörrlisterna (om de heter så? Sitter på mitten av fram- och bakdörrar på 740:n från 1990), delvis håller på att lossna. Åtminstone i framkant. Detta innebär, åtminstone för bakdörrens del, att den hakar i framdörren när man öpnnar. Och visst, det ser rätt skabbigt ut också. Hur fasen fäster man dem igen? Genom att skruva bort dörrfodret på insidan av dörren och på detta sätta fästa dem på något sätt? Dubbelhäftande tejp (den här idén känns inte så stabil)?

Vore superglad för svar!

Mvh /Peter

PS Att putsa upp baklyktorna funkar fint - men £@#%£ vilken tid det tar!!! DS
Användarvisningsbild
av lilleman
hej jag drog av listerna på min 740 och bytte plastclipsen på baksidan och bankade dit listen det är nog det lättaste och bästa och göra om det ska bli bra.jag köpte clipsen på volvo minns inte vad dem kostade. :) mvh/roger
av metica
Aha, så de sitter med clips, och några av dessa skramlar alltså runt i dörren.

Men hur kommer man åt dem då? Genom att montera bort dörrfodret på insidan, ta bort listerna, banka dit dem på nytt och sedan sätta på clipsen?!

Mvh /Peter
Användarvisningsbild
av lilleman
dra försiktigt i listen där den redan är lös clipsen är av plast och är påbankade utifrån så dem kommer inte ramla in i dörren.för det mesta så stannar clipsen kvar i listen när man drar av den peta bara ut dem med en skruvmejsel.dem nya clipsen trycker du i hålen i dörren eller slår dem försiktigt på plats med en hammare akta fingrarna och lacken bara :lol: du ser vad jag menar när listen är av mvh/roger du behöver inte ta bort dörrklädseln :)
av metica
Tack Roger, du är en klippa!
Användarvisningsbild
av lilleman
kul att man kunde vara till hjälp och lycka till mvh/roger

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan o[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]