- lör 06 okt 2007, 15:05
Hej det är så att jag har en Volvo 740 sedan en 87,a. och nu till det roliga då, jag var på vägen hem från jobbet i går onsdags morse och när man kommer ut på motorvägen så hinner man till kungälv och framför än ligger en tradare och ja jag ville ju då bromsa in men bilen ville nåt annat, pedalen går i botten och inget händer alls absolut nada. jag tänkte ju jaha då ska man dö då.. men har ju precis fått fixat handbromsen så fick ju bromsat in bilen någorlunda och fick kört av i kungälv. när jag då fått stopp på bilen i kungälv så la jag mig ner och kollade under bilen och såg ju då att ett bromsrör gått av och tänkte fan också. så nu är min fråga har inte 740 tvåkrets system till bromsarna? för om en krets går så ska det ju ändå finnas en krets kvar så bilfan går att stanna eller är jag ute och cyklar? för har fått hem bilen nu och kollar över den ordentligt och det är ett rör som gått, och ädå bromsar inga andra hjul, pallade upp hela bilen och satte snurr på alla hjulen medans jag bromsade stod en kompis under bilen och såg att inget hjul bromsas.
Så nu undrar jag bara vad ska jag göra för att få ordning på detta? ska ju byta röret i alla fall men finns det nåt mer jag bör kolla eller byta ut samtidigt?
Tacksam för alla tips.
man kan säga så här jag är bilmekaniker själv men har alldrig vart med om nåt liknande..
DETTA VAR EN JÄVLA SKOJ UPPLEVELSE SKA JAG SÄGA!!!!
Så nu undrar jag bara vad ska jag göra för att få ordning på detta? ska ju byta röret i alla fall men finns det nåt mer jag bör kolla eller byta ut samtidigt?
Tacksam för alla tips.
man kan säga så här jag är bilmekaniker själv men har alldrig vart med om nåt liknande..
DETTA VAR EN JÄVLA SKOJ UPPLEVELSE SKA JAG SÄGA!!!!