Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Glidan
Jag har bytt kamrem o fördelarlock där såg jag lite olja.är de tätningarna besvärliga att byta.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Ja, det är ganska besvärligt att byta packboxen vid kamdrevet. Kräver lite mer än en lunch att fixa.
Nej, det är inte besvärligt att byta packningar vid fördelaren. Kräver lite mer än en rökpaus att fixa. :wink:
Användarvisningsbild
av enpc
Det är inte hela världen. Byt alla 3 främre. Tips kan vara att köpa ett o-ringvertyg (20 spänn på Biltema) det underlättar när du ska ta bort dom befintliga packboxarna. Tips 2: vid montering av nya packboxar använd lite vaselin på dom och hitta sedan ett runt föremål med samma diameter som backboxen och knacka försiktigt dit den nya. Kontrollera att läpparna på backboxen kommer rätt. Jag fick riva hela skiten en x-tra ggn pga av oljeläckade från nya packboxen :evil: (Satt den lite snett) Det var lätt att hålla sig för skratt då kan ja lova :cry: . Jag bytte kam, hjälpaxel och vev axel packboxarna samtidigt. Tyckte det var bökigast att byta vevaxel tätningen. tog mig drygt 4 timmar allt som allt.

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan o[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]