Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Stattin
Köpte mig en fin och mycket välskött 945 -92 i helgen, dock saknade
den kupemattor, han som ägde bilen innan tyckte dom var så risiga så
han slängde dom.

Innan snö och slask är här så bör man ju inhandla nya mattor, så nu
sitter jag här och funderar på vad jag ska köpa för mattor. Är det
någon som har erfaranhet av textilmattor eller ska man köra med
gummi (plast?)?

Dyrt med orginal?
av Glidan
På min 240 hade jag plastmattor med en riktig kant runt,man kunde slänga ut snö o vatten,nu har jag i min 740 platta gummi mattor (värdelösa) allt vatten rinner ner i bilens textilmatta,jävlar vad det immar o rostar.Köp inte biltemas 100kr:s mattor.
Användarvisningsbild
av Scania
Jag håller med. Styva mattor med rejäl kant är absolut bäst, särskilt på vinterhalvåret. Kostar lite mer men är ju en engångskostnad (nåja...beror kanske på hur länge du behåller bilen... :wink: )
av Stattin
Då blir det styva mattor med rejäl kant och nog ska jag behålla bilen så pass länge, den är ju knappt inkörd än :) .

En fråga till, idag prova jag och sträcka ut lite på en raksträcka, inge våldsamt fort men.. jaja, och då la jag märke till att varvmätaren ligger ganska högt.. vid 110 låg den på 3500 varv, sänkte farten till 90 och då varva den 3000.. är inte det lite väl högt eller är det normalt? Farsans gamla 745 varvar knappt 3000 vid 120, å andra sidan är ju den rätt slö också.

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan o[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]