- sön 30 sep 2007, 20:51
Hej!
Körkort togs för drygt en vecka sedan, och igår inhandlades en fin röd Volvo 740 gl för 13500 kronor! Glädje!
Enligt snubben jag köpte den av (typ den andra ägaren
så har en hel del gjorts på bilen (1990, rullat 22185 mil), som byte av bromsar, parkeringsbroms, vindruta fram, tankarmatur och en del annat mindre jox. Allt med kvitto. Även kamrem ska ha ersatts, för cirka 1000 mil sedan. Här fattas dock kvittens. Bilen känns hyfsat rapp och fin i mekaniken, inga missljud, och den går bra vad jag kan avgöra. Lite rost finns under någon skärm, annars är den fin, och lacken är blank.
Till min fråga: Ska jag kontrollera något direkt, eller ska jag bara tuta och köra under hösten och vintern? Finns det något man kan göra i förebyggande syfte? Byta tändstift? Olja? Filter? Jag har ingen koll på bilar/motorer, men misstänker att jag sakta men säkert kommer att få det med tanke på att valet fallit på en äldre beggad bil.
Hur som helst: Just nu känns livet underbart!
Edit: Det viner/susar lite om bilen när den är igång, ägaren påstod att det var bränslepumpen. Kan det stämma? Ljudet verkar komma från undersidan av bilen, inte motorrummet.
Mvh /Peter
Körkort togs för drygt en vecka sedan, och igår inhandlades en fin röd Volvo 740 gl för 13500 kronor! Glädje!
Enligt snubben jag köpte den av (typ den andra ägaren
Till min fråga: Ska jag kontrollera något direkt, eller ska jag bara tuta och köra under hösten och vintern? Finns det något man kan göra i förebyggande syfte? Byta tändstift? Olja? Filter? Jag har ingen koll på bilar/motorer, men misstänker att jag sakta men säkert kommer att få det med tanke på att valet fallit på en äldre beggad bil.
Hur som helst: Just nu känns livet underbart!
Edit: Det viner/susar lite om bilen när den är igång, ägaren påstod att det var bränslepumpen. Kan det stämma? Ljudet verkar komma från undersidan av bilen, inte motorrummet.
Mvh /Peter