Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Brukar vara värmeplåten runt katten som rostat sönder bara att dra bort den i så fall.
av Addekarlsson
Är det innehållet i katalysatorn som är trasigt, så går det inte laga. Bara byta katalysatorn, eller slå ur resterna som är kvar.
På det sistnämnda sättet kan du få problem att ta dig genom en besiktning med godkända avgasvärden.

Värmesköldar brukar jag dra fast med popnit eller punkta fast med miggen.

Mvh/ Adde
av ramviksrille
värmesköldarna är borta så det är innehället, jag undrar vad värdena blir utan kat?
ska bli spännande att se.

Eller har du testat på en liknande? b230fk?
av kvist86
när du ska till besiktningen så ha typ 10l bensin i tanken och häll i 2st flaskor k-sprit. det brukar funka för att få ner värdena!
Användarvisningsbild
av igelkottar
Billigare att tanka några liter E85, men hur mycket det vet jag inte men
om du söker så får du säkert svar på det. :wink:
Användarvisningsbild
av Fluffen
Eller så sätter man på en fungerande katt och slipper riskera nedslag på besiktningen.....
av Addekarlsson
Samt med ny katalysator så bidrar du inte till förhöjda utsläpp, vilket resulterar i höjda skatter igen för miljöns skull... :wink:
av ramviksrille
ja, herre gud, vore det inte för växthuseffekten så skulle jag köra med raka rör 364 dagar om året! (inga poliser här), allvarligt talat. Den klarar kraven utan kat om resten är friskt! (testat på en 92a nu)

Sen är det en ekonomisk fråga. 1500ca på skroten från 890 kr med svetsning från Feltema eller över 4000 orginal?

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan o[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]