Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mr mussel
hej har fått ett skumt fel på min 945:a, den vägrar att starta men den tänder sålänge man tuggar på startmotorn och den surar inte ihop, den får soppa fram till spridarna, de är spänning fram till både spridarna och tändspolen har ganska nyligen bytt stift kablar fördelarlock och rotor, vad kan de vara för fel? tacksam för hjälp. mvh// martin
av mr mussel
har pillat lite med bilen idag och då startade den till en liten stund men jag la märke till att jag nästan inte har något vakum i insuget pendlar mellan 0,2-0,4. har bytt insugningspackning och packningen till spjällhuset utan resultat, har även rengjort batteripolerna så dom är i ny skick, men den vill inte starta som den ska... är de ingen som vet??? eller har några förslag mvh/ martin
Användarvisningsbild
av igelkottar
Har du provat med en annan svänghjulsgivare/tändlägesgivare?
Kan även prova med att torka av den som sitter i om den är skitig.
av mr mussel
igelkottar skrev:Har du provat med en annan svänghjulsgivare/tändlägesgivare?
Kan även prova med att torka av den som sitter i om den är skitig.
ja den har jag bytt och även provat med den gamla igen utan resultat,
de kan inte vara så att de är något fuffens emd bränslerelät, fick igång bilen nu i kväll igen och körde den 5min på tomgång och den värkar gå som den ska fast jag har fortfarande inte något vakum i insuget nu pendlade de mellan 0 och -0,2.. när bilen funkade så låg jag på -0,8 på tomgång,
Användarvisningsbild
av igelkottar
Visst kan det vara relät :wink: förresten har du en förpump i tanken
på bilen? om den lägger av och det är under halv tank så kan det bli
bränslebrist.

Lyssna i tanklocket så ska det brumma om den är hel, annars kan du
mäta om den drar ström.
av mr mussel
igelkottar skrev:Visst kan det vara relät :wink: förresten har du en förpump i tanken
på bilen? om den lägger av och det är under halv tank så kan det bli
bränslebrist.

Lyssna i tanklocket så ska det brumma om den är hel, annars kan du
mäta om den drar ström.
provare med ett nytt bränslerelä i dag, men de är samma sak den startar till och går en stund och sen är de samma sak när jag ska starta igen så vill den inte, pumpen värkar gå som den ska och tror de är något skit med tändningen eftersom den har tendens till att sura, stiften är lite blöta,, några förslag?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Kan börja med att fråga om du köpte original- eller piratdelar?
av mr mussel
Jocke S. skrev:Kan börja med att fråga om du köpte original- eller piratdelar?
de är piratdelar från autoexperten, men de borde ju inte spela någon roll när de är nya prylar,
av mr mussel
problemt kvarstår =( ingen som vet vad de kan vara för fel.
Användarvisningsbild
av igelkottar
Vad får du för felkoder?

Ingen som känner igen ljudet? Kommer nå[…]

Om du inte har felkoder och när är ä[…]

Mjo, förståeligt.. inte så kul oc[…]

Volvo xc 60 R design 2010

Jag undrar hur ni har monterat ledramp på […]