Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av PatrikBacklin
Hej. Min 740 GL från 88 (den sena 88:an) blev plötsligt helt orkeslös.
Om man trycker ur 2:an så sackar den ihop på 3,5 - 4 tusen varv, i vanliga fall orkar den lätt upp till varvstoppet ganska snart. Detta händer på alla växlar. Men helt plötsligt så "lagade" det sig själv, och nyss när jag testa gick den som vanligt. Vad kan detta bero på? Jag vet inte när bilen är servad och funderar på om det kan vara tändkablar, soppafilter eller tändstiften? Men eftersom att det gick normalt igen efter ca: 2.5 mil så undrar jag om det kan vara något annat fel.

Tack på förhand // Patrik
Användarvisningsbild
av Lilja
Vet inte om det är samma sak du menar men min 740 när den är kall gör något liknande. När man lägger i 2an och gasar så efter ca 3 tusen varv känns som den bara tappar kraft. Sen lägger man den i 3an då går den hur bra som helst upp till ca 3 tusen varv då gör den samma sak igen. Men när den är varm går den hur bra som helst.

Har inte direkt tänkt något närmare på vad det kan va men jag har bytt tändstift bränslefilter olja oljefilter tändkablar etc.
av PatrikBacklin
Ja något i den stilen. Men jag var nyss ute och testade min igen när den var kall. Gick normalt då också. Det som jag bekymrar mig över är att det kanske kommer tillbaka.
Användarvisningsbild
av Lantz
hmmm satan va klurigt!
Kollat lmm?
Användarvisningsbild
av Lilja
Lantz skrev:hmmm satan va klurigt!
Kollat lmm?
På min är lmm bytt en gång för inte så länge sen så tror inte det är det, det var dock innan ja fick den.
av Morgan M
Jag har också haft samma problem,testade att byta lmm,tändkablar,rotor,fördelare.kollade bägge bensinpumparna.Men inget hjälpte:fick tag på fungerande bränsle/tändningsboxar,bytte båda och sen funkar den som den ska.Dock volvoslö ändå,men så är dom ju :roll:
Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Kolla så egr röret inte är sprucke[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]

P062D11

Hejsan, Har följande felcode på min V[…]