Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robin745
visar bensinmätaren och fått tips om att tankarmaturen är en bov, jag vet och jag har sett det här på forumet om en pdf fil med en massa moptstånt så man kan kolla iaf att tankmätaren inte ligger och vilar, kan någon sända mig filen till [email protected] eller skicka mig länken så jag vet det. vore skönt att slippa åka och tanka på trippmätaren konstant.
Användarvisningsbild
av Lantz
om de är en 740 slå på ovansidan av instrumentpanelen har haft de problemet på alla min 740!
Användarvisningsbild
av Robin745
Lantz skrev:om de är en 740 slå på ovansidan av instrumentpanelen har haft de problemet på alla min 740!

givande svar NEJ
Användarvisningsbild
av Lilja
Robin745 skrev:
Lantz skrev:om de är en 740 slå på ovansidan av instrumentpanelen har haft de problemet på alla min 740!

givande svar NEJ
Men det funkar. Min har gjort exakt samma sak flera gånger, slår man till uppe på instrumentpanelen en gång så hoppar den upp.
Användarvisningsbild
av Robin745
Lilja skrev:
Robin745 skrev:

givande svar NEJ
Men det funkar. Min har gjort exakt samma sak flera gånger, slår man till uppe på instrumentpanelen en gång så hoppar den upp.
Och om kabeln som går in i yankarmatuen är loss/sönder rostad då funkar tankmätaren???
Användarvisningsbild
av Lilja
Robin745 skrev:
Lilja skrev:
Robin745 skrev:
givande svar NEJ
Och om kabeln som går in i yankarmatuen är loss/sönder rostad då funkar tankmätaren???
Nej men hur säker är du på att det är det?
Användarvisningsbild
av Robin745
Lilja skrev:
Robin745 skrev:
Lilja skrev: Men det funkar. Min har gjort exakt samma sak flera gånger, slår man till uppe på instrumentpanelen en gång så hoppar den upp.
Nej men hur säker är du på att det är det?

för jag skruva bort säten sen luckan för att komma åt tank armaturen sen så hängde det en kabel som satt löst mot tankarmaturen som lossna för jag tog tag i den så jag tror att den är loss jag vet inte helt säkert men den är nog loss ja
Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Kolla så egr röret inte är sprucke[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]

P062D11

Hejsan, Har följande felcode på min V[…]