Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Olofssoon
Tjena har en volvo 740 och centrallåset har nu gått sönder. Jag har kollat säkringar och relä men det är ingenting av dem! Är det någon som vet felet eller kanske har ett litet tips är det bara att skriva! jag är tacksam för all hjälp jag kan få :???:
av Addict
Kolla givaren i förardörren. Centrallåset är inte mer komplicerat än en givare och två relän.
Användarvisningsbild
av Olofssoon
Okej ska kolla detta! tack så mycket Mvh M.Olofsson
Användarvisningsbild
av Olofssoon
Sitter det en givare i varje dörr? eller är det någon som vet vad det kostar att lämna in och få det fixat? Mvh Olofsson
av Addict
Olofssoon skrev:Sitter det en givare i varje dörr? eller är det någon som vet vad det kostar att lämna in och få det fixat? Mvh Olofsson
Endast en givare i framdörren. Det går tre kablar till den. En "huvud"kabel som du kan testa att kortsluta mot någon av de andra två för att se om relänan fungerar. Givaren är bara att dra upp och ner för att testa funktionen på.

Systemet är jätteenkelt, ta dig tid och lös problemet, delar finns på varenda skrot.
Användarvisningsbild
av Olofssoon
Okej tackar så mycket för detta återkommer om jag får några problem man är ju inte född händig! :D Mvh Olofsson
Användarvisningsbild
av Olofssoon
Tack för all hjälp! Det var ganska lätt. Mvh Olofsson
Användarvisningsbild
av rampitsch
Addict skrev:

Endast en givare i framdörren. Det går tre kablar till den. En "huvud"kabel som du kan testa att kortsluta mot någon av de andra två för att se om relänan fungerar. Givaren är bara att dra upp och ner för att testa funktionen på.
Hej

Är helt ny här, blir första inlägget. Jag har själv försökt sätta in C-lås i min volvo 745 -90, som inte har haft det tidigare. Hur fungerar förardörrens enhet. Har ju tre kablar till den. Vilken är det som ger signal till de andra motorerna?

Tack på förhand.

MVH Rampitsch
Användarvisningsbild
av rampitsch
Ingen som vet vilka kablar som är vilka på centrallåsets styrenhet (i förardörren?)
av Cicaro
Enligt elschema Clås 1986:

Reläet är tredje från Vänster i främre raden bland alla andra reläer(bakom askkoppen)

Kontaktstycket i förardörren(de tre tåtarna) är
1: SB
2: GN-SB
3: Y-SB

Motsvarande ben på reläet är som jag tolkat det hela
2: SB
8: GN-SB
9: Y-SB

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]

Hastihetsmätare.

Hej! Har en 245 från -92 där vägm&[…]