Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kvist86
min ratt e lite sne, kör man rakt fram så får man hålla ratten lite till vänster. vet någon vad man ska göra åt detta?
Användarvisningsbild
av Fluffen
En enkel hjulinställning fixar biffen. :wink:
av kvist86
okej, ska man sticka till versta för det eller man kan fixa de själv?
Användarvisningsbild
av Nexus
Har du en hjulinställningsmaskin i garaget kan du göra det själv :wink: Annars skulle jag rekomendera en verkstad.
Användarvisningsbild
av VolvoFreak89
Är det mycket snett den står ? Skulle ju kunna vara så att tidigare ägare, haft av ratten å inte haft hjulen rakt fram när dom satte på ratten. Eller har det kommit nyligen ?
av kvist86
det var så när ja köpte den, nej inte så mycket, ja tror bara det är inställningen på hjulen!
Användarvisningsbild
av VolvoFreak89
har du gjort en hjulinställning än ?
av Morgan M
Om bilen inte drar snett,utan det bara är ratten som sitter snett i förhållande till hur hjulen står.Skulle jag bara lossa ratten och vrida den tills den hamnar rätt mot hur hjulen står.
av kvist86
okej, nej har inte gjort det. nej bilen drar inte snet. är det bara och drat ut batteriet och sen ta väck ratten"tänker på airbagen"?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Bilen behöver inte dra snett bara för att hjulinställningen inte är korrekt.
Kan vara lite lurigt att ändra ratten om det är airbag i den, det kräver att du vet vad du gör.

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]