Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av K.Björkman
Hej! Jag har en Volvo 940 -91 som jag har lite problem med..Det är nämligen så att den inte går att starta, men går att rulla igång..När man kör den på startmotorn så går den runt som den ska men vägrar att tända! Och fördelaren får gnista ifrån tändspolen, tändmodulen är bytt, tändgivaren bytt, fördelaren genomgången osv..Ska givetvis prova att ta ut ett stift och se ifall det får gnista, men jag undrar ifall det är någon som vet någonting annat som skulle kunna vara trasigt? Jag är inte någon van mekaniker, så ni får lov att förklara ganska utförligt isåfall..;) ( och jag har kollat att det kommer bränsle, men inte hunnit kolla ifall spridarna öppnar sig.., och vi har mätt upp batteriet också..Så felet ligger någon annanstans..)

MVH Kristofer
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Felkoder?
av K.Björkman
Hej! Jag har inte lämnat in bilen på diagnos, och vet heller inte hur man kollar felkoder...tyvärr..
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Hur har det gått med din bil?
av K.Björkman
Hej igen! Sorry grabbar, har inte hunnit kolla att ni svarat, men tack så hemskt mycket! Ska läsa länken nu, så får vi se hur det går..;9

MVH Kristofer
av K.Björkman
Hej igen.. Hur vet jag vilket tändsystem som jag har? Tänkte så att man vet i vilket uttag man ska stoppa testkabeln? Eller det kanske bara funkar i ett uttag?
( Verkligen inte kunnig inom detta område, hoppas ni har förstående..;)

MVH Kristofer
av K.Björkman
Hej hej! Nu har jag gjort en diagnos på bilen..Och i uttag två så visade den 2- 3 -2, alltså lambdareglering, för mager eller för fet ( antagligen för mager då jag tog ut stiften och såg att dom var snustorra..Och vid för fet så borde den väl åtminstone tända..eller? )..Och i uttag 6 visade den 1- 1 -1, alltså måste det vara uttag 2..