Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
vet du vad det har varit för olja i motorn tidigare??? jag brukar hålla mig till samma tillverkare och typ.
Jag kör på mobil 1 helsyntet 5/50. Är mycket nöjd med den oljan har använt den i många år . Inte billig men man byter i regel bara en gång om året så du är det vårt pengarna anser jag.
av dalldall
hehe! en gammal volvo går på vad som helst!
av Loblin
grammse skrev:vet du vad det har varit för olja i motorn tidigare??? jag brukar hålla mig till samma tillverkare och typ.
Jag kör på mobil 1 helsyntet 5/50. Är mycket nöjd med den oljan har använt den i många år . Inte billig men man byter i regel bara en gång om året så du är det vårt pengarna anser jag.
Nej jag vet inte vad det har varit för olja innan. Men de borde väll gå med helsyntet även om det har varit mineralolja innan? Eller löser de upp all skit från mineraloljan så det täpper igen rör och kanaler?
Användarvisningsbild
av Nexus
dalldall skrev:hehe! en gammal volvo går på vad som helst!
Där ser du skillnaden på bmw och volvo.
Ett tips! Detta är ett VOLVO forum så byt ut texten innan vi kastar ägg på din sketna Pizza racer(bmw) :wink:
Användarvisningsbild
av Lilja
Loblin skrev:
grammse skrev:vet du vad det har varit för olja i motorn tidigare??? jag brukar hålla mig till samma tillverkare och typ.
Nej jag vet inte vad det har varit för olja innan. Men de borde väll gå med helsyntet även om det har varit mineralolja innan? Eller löser de upp all skit från mineraloljan så det täpper igen rör och kanaler?
Har du haft mineralolja innan ska du absolut inte hälla syntetolja. Tvärtom går bra dock.

Kör helsyntet 0-40 mobil 1 i min 745a funkar hur bra som helst, dom är inte så känsliga egentligen.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Jag har kört "CRC invändig motortvätt" på mina motorer, för att få ur sörjan. Därefter kör jag med "Mobil1 5w40".
Användarvisningsbild
av Nexus
Loblin skrev:
Som tidigare har sagts. kör på delsyntet om du är osäker.
av Loblin
Tackar för svaren!!!!

Blir nog delsyntet isf.....känns ju säkrast, inte för att motorn är känd för att vara direkt känslig men ändå!!!

Trevlig helg alla där ute!!!
Stefans 968

I detta fallet är det faktiskt solenoiden som[…]

Volvo car UX

Det skickas ju ut i batcher och det är ju int[…]

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]