Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av hurra
Jupp har nyss köpt en vanlig bilstereo med ett slutsteg som har funkat prima i 3 veckor. Men så i morse när ja skulle sätta på radion så lät det som en dålig trumma do do dododododo Sen låter det doo varannan sekund. Spelar ingen roll om bilen e på eller ej. Inte heller om ja stänger av allt ljud. Enda som hörs då e doo varannan sekund. Låter ganska högt oxå...
Arghhhhh
Vet någon vad detta beror på?
Inte så himla kul att åka bil nu,,, :-)))))
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Låter som om steget sagt upp sig...

Dessutom ligger frågan på fel forumsdel... (PO)
Användarvisningsbild
av Pliind
steget? då bör det ju inte låta så från de andra högtalarna som inte är kopplade på steget.. antingen är det väll en fel-kod så stereon säger ifrån (kortis kanske?) eller så har du telefonen för nära radion ;P
av hurra
Har testat att fada på högtalarna men det låter så oavsett vad ja gör..
Får kolla med en annan stereo om ja hittar någon,,,
Tack för svaren förresten.
Ps visste inte att jag skrev i fel forumdel kolla inte så noga Ds
Sorry,,
Användarvisningsbild
av Bosse78
hurra skrev:Spelar ingen roll om bilen e på eller ej. Inte heller om ja stänger av allt ljud. Enda som hörs då e doo varannan sekund
Du menar alltså att du hör ljud fast bilen och stereon är avstängd ? :???:
av hurra
hmm..
Nä stereon e ju på förstås men lite kul blev de på nåt vis,,
Användarvisningsbild
av Pliind
mjo låna en kamrats stereo så får du fler svar! kan vara nått fel på din stereo!
Användarvisningsbild
av Bosse78
Antar att du inte dragit strömkabel och lågnivåkabel brevid varanndra då de e vida känt att detta skapar störningar och missljud.
Användarvisningsbild
av Pliind
jasså? blir det störningar då om de ligger på varsin sida? har mina på samma å mitt låter fin fint!
Användarvisningsbild
av Bosse78
Sweeman skrev:jasså? blir det störningar då om de ligger på varsin sida? har mina på samma å mitt låter fin fint!
Det är stor risk för missljud och störning om man drar ström och lågnivå brevid varann ja.
Stefans 968

I detta fallet är det faktiskt solenoiden som[…]

Volvo car UX

Det skickas ju ut i batcher och det är ju int[…]

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]