Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Andy
Min sambo ringde mig och sa att bilen, en volvo 745 88B, läckte bensin. Jag åkte dit och krälade under bilen för att inspektera läckan, till min stora förvåning saknas bränslefilter, pump och diverse slangar, en bult är lossad och de andra fästena avklippta. En rulle eltejp hittades intill bilen vilket tyder på en planerad stöld.
Varför bemödar man sig att ta detta från någons bil istället för att åka till skroten och plocka det... ställer till en del problem och medför kostnader... suck :-(

Har ngn tips om hur man lättast och billigast fixar detta, samt vad det ska sitta under bilen. Tacksam för svar...
av Addekarlsson
Pump och filter ska sitta i en vagga (sitter med 3 bultar, 10 mm skalle har jag för mig) nästan rakt under förarstolen.
Typ som du säger, åka på skroten och köpa en bättre begagnad pump med vagga. Filtret hade jag passat på att köpt ett nytt, även om det kostar en slant.
När du ligger under bilen på skroten, så ser du snart vad du behöver ta med dig, som saknas på din bil.
Det går en matarledning från tanken som har banjofattning mot filter. Sen går det en slangstump från filter till pump, med banjofattning i båda ändar. Sen går det från pump vidare framåt, med banjofattning. Så risken är att du behöver byta lite slangar oxå, om dom klippt/skruit slangarna så banjofattningar saknas.

Trist med såna klåpare som inte kan låta bli andras saker. Men trösta dig med att dom inte är tillräckligt smarta att förstå bättre, eller nått sånt. Klen tröst, jag vet...

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det vid såna tillfällen man känner för ett litet "samtal" med den skyldige. Men som Adde säger, hjälper nog inte. Ganska svårt att missuppfatta ett bollträ iofs...
Eller sno tillbaka pumpen på precis samma sätt om man nu fick reda på vem det är...
Volvo car UX

Inte jag heller på 25'a

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]