Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av swec
tjena

har en 89B 230b? motorn 115hk, dock så låterventilerna som en diselbil och man hör ett "sugande vrummande" när man gasar ibland.

hur lätt och kostsamt är detta?

har även en fullutrustad 944a 97 som jag tycker at kopplingen tar otroligt långt ner i golvet dock inte längst ner och så tar den oerhört snabbt dragläge och i/ur läge ligger grymt närma varande.
finns det någon ställning? jag evt att den är oljestyrd och går på styroljan..
vet även att 940 är lite utsatt för kopplingsproblem så.
Användarvisningsbild
av Sparkz
B230F ska det nog vara? Kolla ventilspelet, bladmått och en ny packning till ventilkåpan behövs. Sugande ljud, tjuvluft? Svårt att "höra" ljud över internet...

Kopplingen är hydraulisk och använder bromsvätskan. Kolla nivån i behållaren först, kopplingen hämtar vätskan ganska högt upp för att ett läckage där inte ska sätta bromsarna ur spel. Fyll till max eller lite över och prova att lufta. Det går att komma åt luftnippeln på slavcylindern uppifrån.
Kolla stången mellan cylindern och kopplingsarmen med. Den har en plastbit i änden mot armen, och den kan börja äta sig igenom hålet i armen.
Volvo car UX

Inte jag heller på 25'a

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]