Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
När jag hade kört 740in en vanlig vända igår så kokade den.. en slang var läck och pulserade ut en brunaktig sörja.. (den som går från kylare till termostat) så jag bytte den och tänkte inte på saken nå mer.. nu idag när jag gick förbi bilen hörde jag ett pysande ljud från under huven.. då hade slangen som går från kylare till vattenpumpen fått läck! jag har haft både olja och tillräckligt med vatten i bilen! min tjejs farbor sa att det var topplocket.. min far sa termostat och han jag köpte min 240 av säger att det är topplocket eller kylaren.. vad kan felet vara? och vad skulle det kosta?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du verkar inte ha nån tur med bilar... :???:

Brunaktig sörja? Är det olja i vattnet? Vatten i oljan?

Tryck i kylet? Öppna locket och släpp ut trycket, sätt tillbaka. Starta och gör några gasanden, stäng av. Nu ska det inte pysa om du öppnar locket.
Användarvisningsbild
av Pliind
nepp :( mjo gjorde det innan så får hoppas att det går bättre nu tror att det kan vara olja i vattnet? ser ut som "bil spyor" med massa flagnor som pumpas ut..
Användarvisningsbild
av Pliind
vart nyss ute en vända och bilen vart skit varm.. sen tryckte jag lite på slangen mellan termostat och kylare så började slangen från vattenpump till kylare pysa igen som vanligt.. :(
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev:vart nyss ute en vända och bilen vart skit varm.. sen tryckte jag lite på slangen mellan termostat och kylare så började slangen från vattenpump till kylare pysa igen som vanligt.. :(
Slit bort termostaten och testa utan. För att enkelt se om den ej öppnar och släpper genom vattnet :roll:
Användarvisningsbild
av Pliind
har bytt termostat redan :/
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev:har bytt termostat redan :/
:oops: :oops: Du får kanske börja med 240 in igen :wink: :wink:
Det är nog topplocks packningen som har lämnat in på 740n :(
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Har du luft i systemet?
Volvo car UX