Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robin745
Vad sitter det för ok på en volvo 745 GL 1988

Köpte mig en bil utan bromsok vf och var på biltema och införskaffa mig en Bendix eftersom jag så det gick 2 slangar från det högraoket och det var det enda som jag såg var lik bendix oket men när jag skulle monder det så var det vänstra ok hållare för stort i förhållande till oket jag köpte samt att brommsbekäggen inte passa heller så kan man få en vägledning till vad det ska sitta flr ok där, den förra ägaren snacka om nåt aig ok det blev jag inte klokare på.

Samt att resan hem fick jag ju sitta och dra i handbromsen för att få stopp på bilen och den tar inte alls nu så hur ska jag hör för att få den att funka igen? Måste man köpa en riskokare nu eller???????
Användarvisningsbild
av Fluffen
Troligen har du då girling fram.
Körde du utan bromsar? det var ju inte så jäkla klokt. :-O)
Användarvisningsbild
av Robin745
Fluffen skrev:Troligen har du då girling fram.
Körde du utan bromsar? det var ju inte så jäkla klokt. :-O)
jo jag hade broms handbroms och på girlingen så fanns det bara en in varför jag jag då 2 kopparrör där slangarna ska sotta på ?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Vad står det på service skylten? 1 eller 2 är girling 3 är bendix.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Utan ABS är det alltid två slangar upp till -91. Om det är Girling du har finns det på biltema med: girl, ej abs, 2x40mm Art nr 66-5032
Användarvisningsbild
av Robin745
Fluffen skrev:Vad står det på service skylten? 1 eller 2 är girling 3 är bendix.

vilken serviceskylt? vart sitter service skylten?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Vet ej var den sitter på 740 men troligen på dörrstolpen vid vänster bakdörr. Har du en glidpinne fastskruvad på bygeln där framme?
Stefans 968

I detta fallet är det faktiskt solenoiden som[…]

Volvo car UX

Det skickas ju ut i batcher och det är ju int[…]

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]