Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej det e så att jag behöver byta däck på min 745 glt-88,och jag har fyra prima däck liggande! 225/60/15,e det ngn som vet om detta kanske inte går eller e det kanske ngn som lyckats??
kan ju givetvis höra med däckgubben men jag vill gärna höra folkets åsikter också.
mvh Dennis :roll:
Användarvisningsbild
av Maxwell
Det borde väl funka. Gämfört med t.ex ett 195/65 däck ökar diametern på däck/fälg med ca 2 cm, och omkretsen
med ca 5cm. Det kan kanske ta i om du gör fullt rattutslag, men det gorde det på min 745 oxå med 205/60/15.

//Maxwell
Användarvisningsbild
av Fluffen
Kan gå men jag tror det kommer ta i men man kan ju alltid pröva. :D
Användarvisningsbild
av Lilja
Ganska säker på att de kommer ta i fjäderbenet där framme, det beror dock lite på fälgarna naturligtvis.
Användarvisningsbild
av moe green
jaha det blir kanske problem alltså med 225orna, synd eftersom jag har dom liggande,skulle kanske kunna kränga på dom bak o köpa nya fram!? frågan e ju då vad besiktningen säger om man har ex 205 fram 0ch 225 bak?? någon som vet vad som gäller?? mvh Dennis :roll:
Användarvisningsbild
av Maxwell
moe green skrev:Frågan e ju då vad besiktningen säger om man har ex 205 fram 0ch 225 bak?? någon som vet vad som gäller?? mvh Dennis :roll:
Vet inte vad besikningen säger ang bredden men något säger mig att det kan bli problem, om gubben är en
nitisk en. Men, har du olika rullomkrets på hjulen kommer ABS:en (om du har sådan) att "balla ur". Den
klarar inte av att fram- och bakhjulen snurrar olika fort, med tänd ABS-lampa som följd.

//Maxwell

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 li[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]