- lör 23 apr 2005, 00:19
#7672
Hej,
Tänkte byta kamrem på min 945 1996, och skulle vilja ha lite råd.
Det verkar kunna gå för en hemmapulare som jag med en Haynes bok i näven, fast jag aldrig gjort detta tidigare.
På min 945:a så är det gott om plats - det sitter ingen propeller eller fläktkåpa i vägen som på min 744.
Några frågor bara :
Vad menas med : Tag bort startmotorn ELLER svänghjulets nedre täckplåt.
Är det olika på olika års-modeller eller ?
Sitter vevaxelns remskivebult normalt sett hårt ? Jag har hört en f.d. volvomek som använde startmotorn och en hylsa för att lossa den från remskivan. Eller bör man ha tillgång till en mutterdragare ?
Sedan skall denna bult dras med 60 Nm och därefter ytterliggare 60 grader.
Tacksam för tips :D
Hälsningar från Tobbe
Tänkte byta kamrem på min 945 1996, och skulle vilja ha lite råd.
Det verkar kunna gå för en hemmapulare som jag med en Haynes bok i näven, fast jag aldrig gjort detta tidigare.
På min 945:a så är det gott om plats - det sitter ingen propeller eller fläktkåpa i vägen som på min 744.
Några frågor bara :
Vad menas med : Tag bort startmotorn ELLER svänghjulets nedre täckplåt.
Är det olika på olika års-modeller eller ?
Sitter vevaxelns remskivebult normalt sett hårt ? Jag har hört en f.d. volvomek som använde startmotorn och en hylsa för att lossa den från remskivan. Eller bör man ha tillgång till en mutterdragare ?
Sedan skall denna bult dras med 60 Nm och därefter ytterliggare 60 grader.
Tacksam för tips :D
Hälsningar från Tobbe