Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Äntligen fått ordning på tändningen på dotterns epa, hann byta det mesta i tändningsväg tills jag insåg att den inte alls ville samarbeta med den nya tändmodulen från biltema, en bättre begagnad från Bosch gjorde susen.

Nu nästa problem, den har från köpet haft en tankmätare som svajar, krånglat och varit allmänt ostabil, men jag tänkte att jag gör det enkelt, jag håller den alltid relativt "fulltankad" så är problemet ur världen.
Men, idag ringde hon efter ca 10-15 mils körning efter full tankning, och bilen betedde sig som soppatorsk.
Vad jag läser mig till kan en krånglande tankarmatur, sönderrostad armatur, defekt förpump osv orsaka detta, att den inte fixar att suga upp t.ex under en halv tank.
Någon som har ett bra förslag på en relativt komplett armatur, eller eftermarknadsarmatur som funkar bra till dessa? Har läst om kompletta eftermarknadsarmatur i plast som ska vara driftsäkra, kräver dock lite modifikation för anslutning, men jag hittar dock inte vart jag kan beställa. Hjälp önskvärt.
Mvh B
Elpriset

Helt galet! Kommer att sälja 5 kWh mellan 19[…]

244DL -76 Stoppning stol

Dags att renovera nedsutten passagerarstol pa 24[…]

Äntligen fått ordning på tän[…]

Hade samma problem, köpte biltemas tändm[…]