Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! Dottern har tappat nyckeln till sin A-traktor som är en 940 GLE (reg.nr SHK511).

Vi beställde en ny nyckel från Volvo men den passar inte, riktigt surt. Jag vet inte varför. Kan låscylinder vara bytt? Jag tror bilen är importerad, tyckte säljaren sa något om det. Vet inte om det kan spela roll — men Volvo hade inga problem att leverera en nyckel.

Men vad kan man göra? Chat föreslog att vi skulle ta ut cylindern i dörren och kolla numret på den. Men fungerar det på Volvo? Är ju lite typiskt Chat att gissa något sådant.

Kan man byta cylinder själv om man inte är så händig? Vad gör man annars, drar upp den på ett släp och drar den till verkstaden?

Surt som sjutton — dottern behöver verkligen A-traktorn dagligdags och har precis köpt den för någon månad sedan…
Enklaste är förmodligen att ringa till sista 3 ägarna och kolla om någon har en nyckel, erbjud lite pengar för en som passar så blir det säkert koll i lådorna.

Annars hade iaf jag letat upp komplett kit med beg fungerande cylindrar och bytt. Lättre sagt än gjort kanske.
Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]