Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej allesammans, jag har lite problem med min 1990 744GL B230F med Bosch-insprutning. Jag och en polare böt bränslepumpen i tanken och då (av oförklarlig anledning) gjorde vi oss av med tankarmaturen så att pumpen bara hänger i tanken och den är kopplad till en switch som man styr ifrån inne i bilen.
Nu är alla ledningar och all el kopplad och när vi slår på switchen får vi bränsle fram till "fuel railen", alltså till spridarna men de vill inte öppnas. Om man sprutar startgas när man försöker starta bilen så går den igång en liten stund men man hör att den inte får bensin.

Bytt:
Bränslepump i tanken
Bränsletrycksregulator
Spridarrelä
Jordat om spridarna
Lambdasond
Luftfilter
Tändstift (har även kollat så att de får gnista)
Tändkablar
+ liter mer grejer jag inte kommer på i skrivande stund

Jag börjar fundera om det är så att spridarna måste få någon sorts signal från tankarmaturen för att de ska öppna sig? Det jag egentligen undrar är om jag kan få igång bilen utan armatur på något sätt som en sorts temporärlösning eller om man måste ha den för att spridarna ska öppna sig? Tills vidare hade jag tänkt byta den andra pumpen som sitter under bilen och tillhörande ledningar och elektriska anslutningar osv.

Alla svar uppskattas, är rätt så ny inom detta med gamla Volvos och vill gärna min 7färs :)
Viktskillnad 740/940

Hej ni kunniga! Jag söker ökad insikt i […]

Jag förstår. Surt. Nu har jag iaf pr[…]

Just tätningarna på drivaxlarna är[…]

Provat en annan bränslebox? Provat att koppla[…]