- Idag, 15:23
#1614941
Hej,
Min bil dog för nån vecka sedan när jag var påväg hem. Det är en 945 b230fk -97. Jag började å kolla så den fick gnista vilket den inte fick då böt jag rotor, fördelarlock och tändstift, den fick gnista men startade ändå inte. Upptäckte att soppa pumpen inte lät så jag lämnade in den på verkstad (denna har bara en pump). Där böt dom soppa pump, soppa filter, bränsle relä och även annat som var planerat sedan tidigare som skulle bytas, turbo, stödlager, grenrörspackning.
Bilen startar fortfarande inte.
Läste i en tråd att man kunde byta vevaxelgivare, så vi böt den med utan framgång.
Idag ska jag hämta hem bilen igen då verkstaden inte själva kan förstå varför den inte startar efter dom har fel sökt massor, så jag ska försöka mig på den igen.
Någon som har några idéer på vad felet kan vara och hur jag ska ta mig vidare?
Juste när man ska starta bilen måste man av nån anledning låsa förardörren vilket verkstan tyckte var konstigt.
Just nu när man vrider på nyckeln tuggar bara bilen.
Min bil dog för nån vecka sedan när jag var påväg hem. Det är en 945 b230fk -97. Jag började å kolla så den fick gnista vilket den inte fick då böt jag rotor, fördelarlock och tändstift, den fick gnista men startade ändå inte. Upptäckte att soppa pumpen inte lät så jag lämnade in den på verkstad (denna har bara en pump). Där böt dom soppa pump, soppa filter, bränsle relä och även annat som var planerat sedan tidigare som skulle bytas, turbo, stödlager, grenrörspackning.
Bilen startar fortfarande inte.
Läste i en tråd att man kunde byta vevaxelgivare, så vi böt den med utan framgång.
Idag ska jag hämta hem bilen igen då verkstaden inte själva kan förstå varför den inte startar efter dom har fel sökt massor, så jag ska försöka mig på den igen.
Någon som har några idéer på vad felet kan vara och hur jag ska ta mig vidare?
Juste när man ska starta bilen måste man av nån anledning låsa förardörren vilket verkstan tyckte var konstigt.
Just nu när man vrider på nyckeln tuggar bara bilen.