Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av RacingTIC
Nu är det så att jag vill att alla tre bakljusen ska lysa på min 740.
alltså även dimljusen.

Men går det att bara byta dimljuslampan till en svagare och ha dimljuset tänt hela tiden, eller är det smartare att koppla om?
av Addekarlsson
Det sätt du nämner är alldeles ypperligt. Du sätter i en 5W istället för nuvarande 21W, slår på dimljusknappen för baken, så är det klart sen. :D
Vill man inte ha lilldioden lysande i instrumentbrädan, så är det bara ta loss en kabel på kontakten. Har inte i skallen vilken det är, men det märker du när du rycker en i taget. :wink:

Mvh/ Adde
av RacingTIC
taack då ska jag genast ut och byta lampor sen hoppas på att bli coolast i stan 8)
av Addekarlsson
Du blir helt klart coolast i stan med denna styling. :wink:

Sen kan man vidareutveckla det där till att sätta in röda lysdioder i dom yttre fälten, så det lyser i alla 4 istället. :D
Bara borra lite försiktigt på insidan av bakljusets hus, efter att man tagit lös det förstås, med en 3 eller 5 mm borr, beroende på vilken lysdiodtyp man väljer, och brygga över kablar från vanliga bakljuset till lysdioden. Kom ihåg bara att inte ta en för stark lysdiod, samt att ta rätt motstånd till det. Sen lyser hela raden så vackert. :D

Mvh/ Adde

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)