Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena,

Har dåliga styrleder. De yttre är inga problem, men de inre verkar vara svårare att hitta rätt. Undrar helt enkelt om någon vet vilken inre styrled som passar (944 '97)? Volvo säger att de vet, men vill inte lämna ut informationen...
Jag är 99 % säker på att det sitter en TRW/CAM, och den inre styrleden mäter cirka 290 mm exklusive gängan som går in i själva styrväxeln. Det vill säga från kanten av leden till slutet av gängan där man sätter på p-änden. Jag är också rätt säker på att det sitter M14x2-gänga på den yttre styrleden/p-änden just nu, om det skulle hjälpa.
Från fabrik verkar de ha använt en mejsel och hammare för att "gänglåsa", och den inre styrleden är helt rund utan några kanter att fästa nyckel osv i.

Uppskattar verkligen alla svar jag kan få angående detta. Har googlat och frågat runt så in i ******e, men är fortfarande inte helt säker. Vanligtvis brukar någon veta, eller så finns det dokumenterat, men nu känns det lite oklart när marknaden erbjuder så många olika varianter.

Egentligen har jag inga problem med längden. Man kan ju alltid kapa styrleder om de är för långa iaf.. MEN det verkar vara olika gängor på själva styrväxeln där man skruvar fast skiten........

Om någon vet mer eller sitter på en lista över alla styrleder med specifikationer (längd, gänga osv) så hade det varit guld värt!

Hej, har följt tråden med intresse och […]

Kan detta vara något Nyheter | recar https:/[…]

Balans ljudsystem

Så här ser det ut i min..

Skumpump till punktering

Man köper ny behållare och slang, den t[…]