- Igår, 23:27
#1609273
Tjena allesammans!
Har ett mycket mystiskt fel med bilen.
En polare till mig bytte insugspackning, grenrörspsckning, topplockspackning och ventilkåpspackningen.
Värt att nämna är att bilen gick som en rolex klocka innan detta och inga fel alls.
Nu när jag fått tillbaka bilen så går den knackligt som satan på tomgången, låter nästan som att den misständer lite granna. Men detta försvinner när man gasar. Efter 1500varv så varvar den helt felfritt.
När jag ska accelerera så är den helt orklös genom hela registret, och turbon laddar ingenting. Såg att den laddade 0,1 vid ett tillfälle men fortfarande otroligt mycket för lite.
Har även en eftermarknads laddtrycksmätare så jag ser lite mer exakta värden och ser även att vacumet som ska ligga på -0,9 vid t.ex motorbromsning går ner till -0,6 och går sedan upp direkt till -0,3. Alltså håller den inte vacumet av någon anledning heller.
Turbon har jag kollat och den är helt frisk inget glapp varken sidledes eller fram och bakåt. Inte heller olja i några rör.
Testade att rycka lambdasonden och märkte då att det inte var någon skillnad alls på motorgången vilket jag tolkade som att den var paj eller inte får kontakt. Så jag har plockat ner den och där är jag nu. Men även om den skulle vara paj så förklarar inte det turbo laddet.
Kommer bli galen på detta, så lite hjälp hade uppskattats!
Mvh Lucas
Har ett mycket mystiskt fel med bilen.
En polare till mig bytte insugspackning, grenrörspsckning, topplockspackning och ventilkåpspackningen.
Värt att nämna är att bilen gick som en rolex klocka innan detta och inga fel alls.
Nu när jag fått tillbaka bilen så går den knackligt som satan på tomgången, låter nästan som att den misständer lite granna. Men detta försvinner när man gasar. Efter 1500varv så varvar den helt felfritt.
När jag ska accelerera så är den helt orklös genom hela registret, och turbon laddar ingenting. Såg att den laddade 0,1 vid ett tillfälle men fortfarande otroligt mycket för lite.
Har även en eftermarknads laddtrycksmätare så jag ser lite mer exakta värden och ser även att vacumet som ska ligga på -0,9 vid t.ex motorbromsning går ner till -0,6 och går sedan upp direkt till -0,3. Alltså håller den inte vacumet av någon anledning heller.
Turbon har jag kollat och den är helt frisk inget glapp varken sidledes eller fram och bakåt. Inte heller olja i några rör.
Testade att rycka lambdasonden och märkte då att det inte var någon skillnad alls på motorgången vilket jag tolkade som att den var paj eller inte får kontakt. Så jag har plockat ner den och där är jag nu. Men även om den skulle vara paj så förklarar inte det turbo laddet.
Kommer bli galen på detta, så lite hjälp hade uppskattats!
Mvh Lucas