Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Den ska tändas varje gång du startar bilen. Då gör datorn en koll på i systemets ingående delar och finns inget fel slocknar lampan. Slocknar lampan inte när motorn startat, är det fel I, "fasta delar" som t.ex givare. Så kolla först att den lyser med tändning på, och att den slocknar när motorn går. Tänds den däremot när du börjat köra är det fel på delar som rör sig när bilen rullar, t.ex kuggkransar. Finns kanske felkoder på det.
Den slocknar inte när jag börjar köra.
Så då är troligen någon givare.
Felkoder, kan man koppla upp någon data eller är det manuell felsökning via knappar på instrumentbrädan?
Du kan ta ut felkoder på senare modeller. Äldre mäter du med multimiter. Mät mellan kablarna (2 st) som går ner till hjulhuset c:a 1000 Ω. Sitter kopplingsstycke vid fjädertornen med 2 st kablar i, ta isärkopplingen och mät. Där är 3 st givare, en på bakaxeln också men det är nästan alltid fram som krånglar

Teoretiskt gäller det ju från dagen f&o[…]

Det alternativet har jag inte i min bil. Det finns[…]

Vi som beställt EX90

Park Assist är inte aktiverat än i mjukv[…]

Volvo 940 ltt -1996 fråga

Hej! Har du någon bild på hur de ser u[…]