Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan, har ett problem med min volvo 940, den går som en dröm startar i alla väder inga problem alls förutom då jag ska koppla urkoppla lägger bilen i friläge så sjunker varvtalet så snabbt så den stänger av sig eller när jag gör båda två samtidigt bromsar och kopplar, kan hända 3 av 10 gånger, när de händer lyser alla lampor och ibland kan den eller hinna rädda sig själv åh starta igen eller puttra igång annars måste jag starta om bilen åh då går den felfritt igen tills det händer samma sak, vad är felet?
Lyser motorlampan? Lite lurigare på de senare årsmodellerna att få ut felkoderna eftersom man behöver en speciell felkodsläsare (eller bygga en egen).

Jag har haft exakt detta problem på flera 940, ihop med tänd motorlampa, och då har det varit defekt luftmassemätare.
Provade felsöka luftmassemötaren, läste att man kan koppla ur och in den sen igen för att se hur bilen går, och den verkar då inte trasig, dock när jag gjorde detta så började "fault in exhuast emission controll system" lampan lysa och har ej slocknat, bilen går fortfarande felfritt förutom då dör när man kopplar
Snowcap volvo 240

De som VParts säljer sitter med tunn skruv up[…]

Tryckluft är bra till många saker. De[…]

Du pratar om fejk NGK tändstift utan att n&au[…]

Wifi

Åsså måste man öppna intern[…]