- sön 16 mar 2025, 22:05
Tjenare, var och körde med bilen och efter ca 10 min körning så stendog den. Den var extremt svårstartad och ville knappt starta innan jag for iväg.
Har kollat/Bytt följande saker
Den har gnista
Bytt tändmodul(Slutsteg)
Bytt rotor och fördelarlock
Bytt tidigare då den gick bränslefilter och spridarnas o-ringar
Bytt bränslepumpsrelä
Bränslepump funkar/ hör att den går
Provat tanka upp ifall de skulle vara hjälppumpen i tanken men ingen skillnad
Får bränsle då de stinker bränsle och stiften är blöta vilket leder till min misstanke att den blir sur. Då den till och med ej startar till på startas
Det känns som att den inte tänder men sen så vet jag inte om det kan likaväl var att den får för mycket bränsle. Allså att man då måste justera bränslenålen på bränslefördelaren, då den blir trubbig med tiden och släpper på för mycket bränsle
Har ej kollat så motorn står rätt ifall den hoppat någon kugg
Hallgivaren hänger löst och har gjort de sen jag köpte bilen, men om den hade vari trasig borde ej heller den ha gnista. Samt att varvmätaren rör sig.
Efter o-ringsbytet på spridarna kollade jag efter vakuumläckage men inget utav de heller
All hjälp är uppskattad för att få igång bilen då jag fått slut på idéer. Tack på förhand
Har kollat/Bytt följande saker
Den har gnista
Bytt tändmodul(Slutsteg)
Bytt rotor och fördelarlock
Bytt tidigare då den gick bränslefilter och spridarnas o-ringar
Bytt bränslepumpsrelä
Bränslepump funkar/ hör att den går
Provat tanka upp ifall de skulle vara hjälppumpen i tanken men ingen skillnad
Får bränsle då de stinker bränsle och stiften är blöta vilket leder till min misstanke att den blir sur. Då den till och med ej startar till på startas
Det känns som att den inte tänder men sen så vet jag inte om det kan likaväl var att den får för mycket bränsle. Allså att man då måste justera bränslenålen på bränslefördelaren, då den blir trubbig med tiden och släpper på för mycket bränsle
Har ej kollat så motorn står rätt ifall den hoppat någon kugg
Hallgivaren hänger löst och har gjort de sen jag köpte bilen, men om den hade vari trasig borde ej heller den ha gnista. Samt att varvmätaren rör sig.
Efter o-ringsbytet på spridarna kollade jag efter vakuumläckage men inget utav de heller
All hjälp är uppskattad för att få igång bilen då jag fått slut på idéer. Tack på förhand
Gud som haver volvo kär, se till mig som gasglad är. Vart jag än i världen vänder, ska jag göra svarta ränder. Motorn jobbar hjulen spinner, kör ikapp mig om du hinner