Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tja hörni!
Hoppas verkligen på svar och är tacksam för all info jag kan få av alla Volvo-kunniga här!

En morgon startade inte bilen. Han startade i och för sig men gick i 5 sekunder sen dog den. Stod o försökte starta han i 1,5 timme utan framgång.

Han går runt!
Har kollat följande:
-Han har gnista
-Han får soppa genom spridarna
-Han får luft
-Motorn är nollad och kammen är ställd rätt

Gnistan är bra. Dock hör jag ej pumpen under bilen när jag sätter på tändningen?! Men vad jag minns har jag aldrig riktigt hört den heller? Är det så att den kanske går när bilen går?
Han går INTE på startgas heller.
Han hade lite olja i hallgivaren (givaren i fördelaren) men vet ej om det kan vara det stora problemet!

Han hostar till ibland om man vänder på tändföljden.

Har bytt Insug, MAP Sensor, Spridare, Bränslepump, Bränslepumpsrelä, Tändmodul, fördelare

Jag har verkligen slut på idéer! Tacksam för all hjälp jag kan få! Tack på förväg.
Har du koll på om tankpumpen?? På min 745-a (88B) har det aldrig funkat med pumparna i läge 2 på tändlåset. Om inte tankpumpen fungerar, fungerar motorn som vanligt tills nivån i tanken går under ¼-del kvar.

Ingen aning dessvärre. Gissar att vevaxelgiv[…]

Hade loss knappen och mätte på den och […]

På S/V70 släpper galonklädseln i i[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Då får det bli balkbyte. Och framvagns[…]