Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mdrkakaa
Beskrivning ifrån tidigare ägare :

Den började dö vid start efter cirka 15 sekunder jämt, då bytte jag generator o problemet försvann. Men sen börja de likadant igen efter ett tag att den dog efter exakt samma tid. Det gick att köra efter cirka 3 uppstarter o då fungera den bra medans man körde.

Sen blev den allt mer svårstartad o man kunde ibland på vintern behöva vrida nyckeln typ 20ggr för att få igång den. Sen gick det inte starta den mer.

Enligt foto att döma ser det ut som generatorn är ifrån bensin modell, kan det ha något o göra med varför bilen varit svår att starta och nu inte startat alls?

Info, tankar & tips skulle verkligen uppskattas

Bild
Användarvisningsbild
av lennarte
Skillnaden mellan en bensin och en diesel generator är att en diesel generatorn har ett uttag märkt W för signal till varvräknaren. Funkar varvräknaren är det rätt generator. Sedan brukar det vara en större generator i dieselbilar (större batteri) men det har ingen betydelse i ditt fall. Det är nog motor relaterat (luft i systemet?)

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]