- tor 22 aug 2024, 17:23
#1587270
Tjenare, har en 944a från 92 med en b230 som har blivit ltt konverterad.
Bilen går men börjar hacka o misstända om man håller fullgas o varvar inte mer än 3500 varv där den baksmäller som satan, släpper man lite på gasen så varvar den ur fint utan att misstända.
Jag var på o kollade idag och fick för mig att trycka ihop returslangen från btr:en med en tång, när jag gjorde det så varvade den ur jättefint på fullgas utan att ens hicka till, då undrar jag om det är btr:en som är trasig eller om det är pumpen eller någonting liknande.
Drar man ur vakuum slangen till btr:en så blir det ingen skillnad vilket jag tycker är konstigt då det i mitt huvud borde göra så att bränsletrycket stiger men det händer ju inget... Jag förstår inte riktigt heller hur btr:en skulle kunna gå sönder på dethär sättet, man har ju hört om hur membranen går sönder och motorn drar in bränsle i insuget och går jätterikt men ingenting om att det går för snålt...
Tacksam för svar
Bilen går men börjar hacka o misstända om man håller fullgas o varvar inte mer än 3500 varv där den baksmäller som satan, släpper man lite på gasen så varvar den ur fint utan att misstända.
Jag var på o kollade idag och fick för mig att trycka ihop returslangen från btr:en med en tång, när jag gjorde det så varvade den ur jättefint på fullgas utan att ens hicka till, då undrar jag om det är btr:en som är trasig eller om det är pumpen eller någonting liknande.
Drar man ur vakuum slangen till btr:en så blir det ingen skillnad vilket jag tycker är konstigt då det i mitt huvud borde göra så att bränsletrycket stiger men det händer ju inget... Jag förstår inte riktigt heller hur btr:en skulle kunna gå sönder på dethär sättet, man har ju hört om hur membranen går sönder och motorn drar in bränsle i insuget och går jätterikt men ingenting om att det går för snålt...
Tacksam för svar
