Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Hej

Är det någon här som provat DLS PA5 5,25" Koaxialhögtalare i framdörrarna på 740? Säljs av bland annat BRL.

Min målbild är att det ska bli bättre ljud än med Volvo original högtalare.
av Amarace
Vet inte om det är just PA5 jag har, men mina DLS är iaf 50w(100w max) 5,25" och dom låter helt ok i framdörrarna på min 745.
Användarvisningsbild
av V9097
Tack för svar

Om det låter mindre skit än original är jag nog höjd så. Bilen ska förbli nära originalskick, men jag håller med om att originalhögtalarna låter som skit. Viktigt för bilkänslan att lyssna på musik.
Saken är avgjord, jag provar med ett par DLS. Det får bli ett litet projekt för nästa helg.
av atteatte
Nåt som egentligen gäller på de flesta bilar är att det finns mycket att vinna med ett riktigt slutsteg till högtalarna i dörrarna. T.om. orginalhögtalare har ofta mycket mer att ge med lite mer effekt. Som regel klarar bilstereos inget mer än ca 22W per kanal (med hörbar distorsion), och det är pga. att iso-kontakten bara är avsäkrad till 10A.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]