- lör 27 jul 2024, 21:51
Hej! Vill börja med att säga att jag läst massor av forum och inlägg och får inte bukt på problemet.
Det är så att jag åker en b230FD ifrån 93” och under körning så tänds miljölampan och koden ifram säger 2-3-2. Lambdasond reglering för mager eller för fet vid tomgång.
Förstår inte, tycker bilen går bra på tomgång. Efter lampan tänds tycker jag inte gången i motorn ändras heller.
Vad jag gjort hittils;
*Bytt lambdasond till en universal ifrån biltema. Mätte 0 på multimeter innan.
*Letat läckor med startgas och inte funnit något.
*Tätat avgassystemet så det är tätt mellan grenrör och ner till katalysatorn.
*Provat dra ut kontakten till LMM också, då dör nästan bilen och sen hoppar till liv igen.
Sitter sportluft just nu, ska sätta på original luftbox här i dagarna men råkade få fel box tyvärr.
Har helt slut på idéer! Hjääälp
Det är så att jag åker en b230FD ifrån 93” och under körning så tänds miljölampan och koden ifram säger 2-3-2. Lambdasond reglering för mager eller för fet vid tomgång.
Förstår inte, tycker bilen går bra på tomgång. Efter lampan tänds tycker jag inte gången i motorn ändras heller.
Vad jag gjort hittils;
*Bytt lambdasond till en universal ifrån biltema. Mätte 0 på multimeter innan.
*Letat läckor med startgas och inte funnit något.
*Tätat avgassystemet så det är tätt mellan grenrör och ner till katalysatorn.
*Provat dra ut kontakten till LMM också, då dör nästan bilen och sen hoppar till liv igen.
Sitter sportluft just nu, ska sätta på original luftbox här i dagarna men råkade få fel box tyvärr.
Har helt slut på idéer! Hjääälp
Senast redigerad av 3 IonNoSec, redigerad totalt 0 gång.