Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av AndersNilsson99
#1584391
940 LTT 1997 M90 Låda orginal.
Blev lite osäker på koppling diameter på min bil då jag får upp 2 olika via autodoc
Diameter (mm):228
Diameter (mm):240
Jag gissar på att de är 240mm som gäller då det överlag ger mest träffar och enbart den storleken som kommer upp på skruvat via regnr.
Reqnr via sidorna ger.
Autodoc:
VOLVO 940 II (944) (08.1994 - 12.1998) 2.3 ti (99 kW / 135 hk) (01.1995 - 10.1998)
Skruvat:
VOLVO 940 II
Sedan 2.3 ti,
135 Hk,
944
Modellår: 1997
Motorkod: B230FK

Den har varit sliten ett tag och behöver bytas. Lika bra att köpa komplett sats när man ändå håller på. Ligger mellan 1600-2200kr.
Är det något mer man bör göra / byta i samma veva?
Användarvisningsbild
av drlecter
#1584517
Jag hade bytt packbox vevaxel+ lagret som sitter där växellådans axel går in i motorn.

Skickat från min SM-F926B via Tapatalk

av bönan
#1584535
240 mm ska det vara till M90. Som sagt byt även packboxen, däremot finns det inget pilotlager på M90. Sitter bara en metallbussning i vevaxeln. Den kostar bara en knapp hundring på Volvo, men jag vet inte om det är något som behöver bytas. På min såg den ut som ny vid kopplingsbyte efter 33000 mil.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]