Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag har ett irriterande problem, mitt larm är segt att låsa och låsa upp.. dvs den låser inte upp ibland fast man trycker på knappen så man får stå rätt osv.

Men nu på senare tid så har den krånglat rejält. Man kunde trycka på knappen hur länge som helst för att låsa upp den men det funkade inte! Stod kanske i en timme och försökte så till sist slutade vi att testa. Nästa dag funkade det igen som vanligt, dvs trögt.

Nu vill jag koppla ur mitt larm, och undrar därför är det något svårt för en nybörjare? Kan man göra det bara ifall man har ett kopplingschema?
Var kan man få tag på den på nätet?

http://rides.webshots.com/photo/2605850 … 8358QhKobB
Kan det vara det jag behöver? Kan isåfall någon beskriva hur man ska gå tillväga?

Kollade lite runt på nätet och såg att jag hade ett Cargard larm men av de alternativ som jag såg på deras hemsida så var det en som liknade den dosan jag har. Men när jag klickar i den så ser inte den blinkpanelen ut så som den i bilen!

http://www.cargard.com/support/larmtyp.htm

Vänstra raden den näst längst ner. Kollade även in de övriga med andra färger fast även där så är ingen blinkpanel likadan som på min bil.

Ska det finnas någon säkring som man bara kan dra av så slutar ett larm fungera och bara köra c-lås eller? Var brukar ett sånt isåfall sitta?
av skutte
hej av dosan att döma så kan du ha ett volvo orginal larm är dosan i fönstret trekantig så tror jag att du har ett orginal larm dom hade ett samarbete med dom som du hittade dosan hos men volvos hade färre funktioner.

det går ganska lätt att montera bort ett orginal larm på din bil men vet inte om man skall lära ut hur man gör

lätast är om du tar bort ljudvalen under ratten vid pedalerna där brukar ju larmen bo hos volvo av äldre snitt

lycka till
av Tido
den är inte trekantig. NÄST längst ner är det, ovanför den trekantiga.

varför vet du inte om man ska lära ut? kom igen!

Men jag måste koppla bort larmet + startspärren.
av skutte
hej igen

du undrar varför man inte vill skriva allt på ett forum
1.du läste inte vad jag skrev jag skrev " är dosan i fönstret trekantig"
och den är inte med bland sändarna det är ju mottagaren jag skrev om

2.det är lätt att du får en bil som inte startar efteråt om man inte läser vad jag skriver och då blir det mitt fel därför är det bättre att du följer larmet själv.

3.har du provat att byta batteri i dosan? det är ju trots allt roligare att få ha bilen ifred :D

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]