Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1569666
Tjabba! Jag var ute o slirade med min 944 -91 (b230fd) igår, då gick den hur bra som helst och startade snabbt och fint. Men när ja skulle ut och starta den idag (efter en minus 20 gradig natt) startar den inte, inte ens startmotorn går runt! Ett litet klick hörs, vet inte exakt vartifrån, men sen ingenting.

Har ett helt nytt batteri med ordentligt med ström i. Det hänger en lös kabel strax bakom startmotorn med en kabelsko som jag inte har någon aning vart den går. Den har dock hängt där så länge jag ägt bilen, men ja har knappt kört under vintern förns nu, så har inte lagt märke till problemet.

Någon som har en aning vad felet kan vara? Jordfel? Dålig startmotor? Vad är det för kabel ja har hängande lös?
#1569697
Knacka och "känn" på kabelskorna på batteriet också. Särskillt dom kablar på pluspolen som går längs höger innerskärm. Den/dom går till tändlås och elcentral. Har du en enkel multimeter kan du mäta på batteriet. Under 12V, ingen ström i batteriet
S90 T5 däck/bromsskivor

Idag en V90CC, körd sedan ny feb. 2017, och n[…]

Hej Man läser en massa om allt strul med VEA-[…]

Uppgradera bakbromsar.

Bakoken är 15år gammla börjar even[…]

Ser ut som om jag behöver köpa ny AC-sla[…]