- mån 11 dec 2023, 23:06
Tja har en 940 som håller på å jäklas med mig, skulle koppla in extraljus så drog tillslaget till helljus på vänstra lyktan. Extraljusen lös på fint men fortsatte att lysa typ 40 sek efter man stängt av? Har kopplat bort extraljusen nu pga felsökning och har märkt att vä lyktan bråkar?
Har ju dimljus knappen med 3 steg, inget ljus, dimljus fram, dimljus fram och bak.
Ställer man den på 1a steget så är det dött i lyktan
2 läget så lyser halvljuset väldigt svagt ?
3e läget så är det samma som på 2-läget
Ljusvredet är på hela tiden! Samt tändning
Har jag på 2ndra läget å blinkar med helljus spaken så slocknar vänstra lyktan? 1a läget är det stendött
Har även flimmer/disko belysning i mätarhuset ?
Lyktan är ny bytt å säkringar är hel, kablage ser fint och inte skadat på något ställe
Har prövat med en extern jordpunkt till lampan men ingen skillnad, men den får bara 8 volt? Batteriet ska vara nytt
Vad tror ni kan vara problemet?
Har ju dimljus knappen med 3 steg, inget ljus, dimljus fram, dimljus fram och bak.
Ställer man den på 1a steget så är det dött i lyktan
2 läget så lyser halvljuset väldigt svagt ?
3e läget så är det samma som på 2-läget
Ljusvredet är på hela tiden! Samt tändning
Har jag på 2ndra läget å blinkar med helljus spaken så slocknar vänstra lyktan? 1a läget är det stendött
Har även flimmer/disko belysning i mätarhuset ?
Lyktan är ny bytt å säkringar är hel, kablage ser fint och inte skadat på något ställe
Har prövat med en extern jordpunkt till lampan men ingen skillnad, men den får bara 8 volt? Batteriet ska vara nytt
Vad tror ni kan vara problemet?