Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Eagle_mountains
Är det en tvärgående balk som sitter c:a 1 meter framför bakjhulen? På den sitter b la bromsrören fastklamrade.
Varför jag frågar är därför att jag fått ett ganska stort genomgående rosthål, kommer bilprovningen slå ner på det?
Användarvisningsbild
av nisse
ja om den är bärande.
av Eagle_mountains
Det är ju ett ganska stort hål, kanske 2 x 2 cm........det lär ju inte kommit sedan förra besiktningen på bara 1 år, jag har inte ägt bilen mer än 7-8 månader, men bilen har gått igenom bes dom 3 senaste åren prickfritt, så varför har man inte anmärkt på detta tidigare??
Användarvisningsbild
av nisse
ja det var underligt för just balkar brukar dom vara extra noga.

det bästa är ju å låta svetsa balken.
av vargen_83
Dom kommer slå ner på den balken ja. vet inte om den kallas tvärbalk men det är ganska vanligt att dom rostar. Det är tyvär inte så roligt att svetsa där dock pga att tanken sitter i närheten.
Användarvisningsbild
av nisse
jepp
av Eagle_mountains
Går det att fusklaga för att bara få igenom den på besiktningen?
armerad glasfiberspackel, metallspackel eller något annan liknande som blir lika hårt, sedan måla över med rostskyddsmassa, håller det?
av pelchen2
ja fan..bara att kleta på 8)
av Eagle_mountains
men blir det tillräckligt hårt så det håller när dom slår på det med hammaren?
Man kanske kan armera med en plåtbit i botten och sedan spackel runt och på sidorna....
Användarvisningsbild
av Sparkz
Eagle_mountains skrev:Går det att fusklaga för att bara få igenom den på besiktningen?
armerad glasfiberspackel, metallspackel eller något annan liknande som blir lika hårt, sedan måla över med rostskyddsmassa, håller det?
Lagar rost gör man med plåt och svets.
Det du pratar om heter gömma rost.
Har sett folk som har gjort så på länkarmar, då heter det mordförsök.

Du lurar inte en besiktningsman ändå, så gör det riktigt eller åk och besikta först och se vad dom säger.

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)