Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Christian8906
Hejsan! För drygt 4 veckor sen köpte jag mig en Volvo 944 och allt verkade frid och fröjd dom 2 första veckorna. sen kom problemen, första problemet som visa sig, var att när bilen stod på tomgång i mer än 2 min så börja bilen gå dåligt och sen senare dö! gick dock starta om den och då gick den ytterligare 2 min för att sen efter dö, andra gången fick ja också höra att pumpen under golvet lät väldigt konstigt, la mig på knä för att känna på pumpen och den var glödhet. varpå smälte slangen mellan pumpen och filter. med lite felsökning visade det sig vara BTR som orsakade detta då förra ägaren har satt den i ett skruvstäd och tryckt ihop den för att höja bränsle trycket. Bytte då denna till en jag visste fungerade och med samma nummer, då uppkom nästa problem. bilen har börjat tveka och bluddra på låga varv upp till runt 1000 rpm. bilens känns ibland slö när man kör. har också lagt märke till att motorn blir riktigt varm även hela avgassystemet ända bak till slutröret och torped plåten in till kupén, så varmt så man bränner sig,(Normalt ???) har aldrig råkat ut för detta på 740in jag har. har läst lite om folk som berättar om igensatt katalysator men kan det göra så att bilen vill tveka när man ska köra iväg från stillastående? borde inte bilen dö om den är igensatt?

bytt en del grejer sen jag köpte den.

(X) Bränslepump i tanken plus under golvet.
(X)bränslefilter
(X) Fördelare + Rotor
(X)Tändstift
(X)BTR
(X)Tändspole
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]