Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av LeffeL
Volvo lagerför inte längre de delar jag behöver till min 960 kombi 1996 med multilink bakaxel. Jag behöver lagerhus, övre och nedre länkarm vänster bak. Var kan jag få tag på dem?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Har du kollat om du kan hitta volvo-artikelnumren i sprängskisserna på www.volvopartswebstore.com
Sen kan du googla på "volvo" och numret ifråga och förhoppningsvis hamnar man i någon webbshop som har delen eller en ersättare.

Dessvärre finns bara de varianter och motoralternativ som såldes på USA-marknaden upplagda på volvopartswebstore.
Kolla också med HK bildemontering i Nykyrka, de har mycket Volvodelar.. Endast en bråkdel är upplagt på bildelsbasen.
av panth0n
Aldrig pillat med multilink, men skulle absolut kunna hitta oe-nr till dig under dagen :-) Återkommer.
Senast redigerad av 1 panth0n, redigerad totalt 0 gånger.
av LeffeL
Tack för tips! Jag hade nog inte riktigt bra kläm på terminologin. Det är inte den övre länkarmen som jag behöver utan det som kanske kallas nedre bakre länkarm. Det ser ut som att den har nummer 15 på sprängskissen.
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]