Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mrsniper
Hej

Jag har en fram skärm som jag måste byta.
Jag vet inte hur man ska göra detta ?
av Addekarlsson
7/940? Nya/gamla fronten? V90? S90? :roll:
Är ju som bra om du talar om sånt, så man vet vilken del av minnet uppe i skallen man ska ta fram. :wink:
Utifrån förra inlägget jag svarade på, så utgår jag från att du har en 740 med gamla fronten.

Är det gamla fronten, så är det nått sånt här ungefär (med reservation för eventuella minnesluckor, som någon kommer rätta):

Sitter en hel rad med skruvar uppe vid skärm/huv/motorrum. Minns inte om det sitter en skruv eller två från a-stolpen sett, men öppna dörren och kolla där så ser du. Sidoplasten på kofångare sitter med nån skruv innifrån. Blinkers sitter med 1 mutter innifrån motorrummet. Sitter några skruvar/muttrar där framme vid blinkers/lykta. Kan sitta ett stag bakom framhjulet, mellan kaross och skärm, men osäker på den.
Sen kommer jag inte ihåg exakt vart det sitter fler, men kollar du så bör du hitta dom. Det är inte avancerat alls, bara man kikar runt lite.

Kom ihåg att ha nytt "klet" i beredskap när du monterar "nya" skärmen, så du slipper gnissel där uppe i skruvraden. Du ser vart jag menar när du får loss gamla skärmen. Sånt klet säljs hos i princip alla glasmästare bland annat. Riktigt roligt att hålla på med, och är inte alls svårt att tvätta bort sen... :roll:

Tror jag fått med det mesta nu iaf, men som sagt, du ser när du börjar plocka bort gamla skärmen. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av mrsniper
Tack för svaret. Det är den gammla fronten.
Användarvisningsbild
av nisse
det sitter även en skruv under torped plåten.
ja du minns rätt det sitter två skruvar vid dörren en uppe å en nere. :D

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]