Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Manuell. Folk vill ut och sladda och börna, då är manuell bättre...
Manuell håller bättre för hög effekt också(nåja, M90in gör iaf), samt drar skapligt mycket mindre bränsle.

Givetvis finns det folk som vill ha automater också, så i slutändan handlar det mer om att hitta rätt köpare och att bilen i övrigt är i bra skick.
av Frace
Jag tror att efterfrågan löser sig självt. Färre vill köra automat och färre automater är till salu. Jag ville själv ha en automat och märkte att utbudet var klart mindre. Jag tror dock att den som kör automat är typ äldre och risken att bilen är hårt körd är mindre. Jag hittade en jättefin aut som "bara" gått 18000 mil. Knappt inkörd.
av TioTusenKRBil
Från mest till minst (enligt mig):
<92 - trimpaket (531 + vx3) + inte heltypsgodkänd (dvs du kan göra lite mer med bilen, t.ex. t5 osv)
>95 - M90, Bästa b230ft/fk motorn (egentligen är det turbo efter 93 med extra oljekylning) med turbo
93-96 turbo - m46 med sjysst turbo
<93 turbo - ja, det är ju turbo
resten är typ mest egr och skit i bilarna samt tråkiga 115 häst (som säkerligen är mycket mindre idag än på 90 talet). Skulle säga att alla manuella är mer eftertrakdade än automat, men en tråkig b230fd med m47 slås nog av en aw71 + b230fk.
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]