Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Oljetrollet
#1537561
Kanske den samlade expertisen kan ge mig råd?

Har ett startproblem jag inte blir klok på,så häng med:

En morgon vid start gick den plötsligt bara på tre cylindrar,efter att ha kört ett par hundra meter så gick den rent igen,bara för att nästa morgon bara dö efter ett par kilometer (startade och gick klockrent dock).
Provade starta igen utan att den ville tända,bogserade hem den och började felsöka.
Har bytt spole,stift,kablar,rotor,lock,impulsgivare & tändmodul....utan resultat.
Den får "mat" (bensin) & gnista finns.
Kammen står rätt enl.markeringarna.
Tänder inte,inte ens med startgas och förbikopplad LMM.
Går fem-sex varv för att sen tvärnita..släpper man nyckeln och provar igen direkt får man samma resultat.
Körde runt den utan stift,snurrade hur fint som helst..men med stiften i...se ovan. :-(
Den har inte blandat några vätskor åt något håll.
Den har heller inte "druckit" några vätskor.
Kilen på vevaxeln har inte gått av då den driver kammen hur rent som helst.
Har inte kompprovat den än dock...blir inte klok iaf.
Har ingen större lust att stå på uppfarten och lyfta toppen dock..
Skulle remmen kuggat skulle den ju ändå starta och gå som en hink skit.
Alla jordpunkter & kontakter kontrollerade..
Förslag mottages gärna..
Användarvisningsbild
av drlecter
#1537571
Om remmen står några kuggar fel kan det bli så att den inte startar. Och att den liksom "möter emot". Sitter det inte ett stift i kamdrevet? Har jag för mig.. kanske gått av.

Skickat från min SM-F926B via Tapatalk

Hej, jag behöver hjälp då jag &aum[…]

Ni känner er bil bäst, jag får k&a[…]

Bagageluckan på bilen har börjat kr&a[…]

Reparera läckande AC

Kör med den billigaste bara. Båda m&au[…]