Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena!
Har en 744 -86 där förardörren är lite skev och detta gör så att det kommer in vatten. Märkte det när jag tvättade bilen och såg att det hade runnit in i bilen. Vet någon hur man ska gå tillväga för att få den "rak" i alla fall så rak det går och om det är skälet till varför den rinner in vatten. Bakluckan är också lite skev på vänster sidan men den kanske man kan vålda lite för att få den rak igen? :-)
Öppna dörren en dm eller två. Ta ett ordentligt tag i dörren och ryck uppåt. Glappar det bara lita kan det vara, men ibland kan det vara ganska mycket. Byt då det nedre gångjärnet, ta från en bakdörr på skroten. Är där inget glapp, lägg ett vedträ mellan dörrens bakre nedre hörn och tröskellådan. Stäng dörren mot vedträet och tryck till ordentligt i det övre bakte hörnet. Det brukar vara där det läcker in. Detta förutsätter att listen är i någorlunda bra skick.
Det kan också vara att fönsterhissen är sliten så rutan "hänger ner" i bakkant

Hej, jag behöver hjälp då jag &aum[…]

Ni känner er bil bäst, jag får k&a[…]

Bagageluckan på bilen har börjat kr&a[…]

Reparera läckande AC

Kör med den billigaste bara. Båda m&au[…]