Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Bebbe
Hej!
Är det någon som vet om man kan montera samma styrväxel på både 760 och 740 förutsatt att den kommer från samma årsmodell? Jag har lite problem med att få tag på en styrväxel till min 760 årsmodell -90 nämligen.

Tacksam för svar/ Bebbe[/img]
Användarvisningsbild
av prototypen
JA!

Det finns dock tre olika leverantörer av styrväxlar till 900 serien.

Om du tittar på produktskylten som sitter under motorhuven ovanpå höger strålkastare så kan du läsa vilken styrväxel som monterades på din bil i produktion. Sista siffran längs ned till höger, se bild.

Bild
av Bebbe
Tack för hjälpen! Då får jag bara kolla om samma sak gäller för 760:n som för 900-serien.
av Addekarlsson
Det är samma beteckning på din 760, som på 900-serien. Enda skillnaden är att alternativ 1 - Koyo inte finns till 760 -90. Bara 2 - CAM och 3 - ZF. Så det vart ett alternativ mindre för dig. :D

Allt detta enligt det underbara programmet som man inte ska nämna vid namn. :wink:

Mvh/ Adde
av Bebbe
Tack ska du ha Adde!

Nu håller jag bara tummarna att den styrväxel jag nu får hemskickad från en skrot i Helsingborg är av rätt sort, för detta visste jag inte när jag beställde den.

Ha det gott/ Bebbe

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]